Vardagsliv....

Tjabba tjena hallå!

Grymt tråkigt att blogg utan bilder men får väl göra det ändå....

Idag har jag varit hemma i England i en vecka... som vanligt har det inte hänt så mycket. I fredes satt jag ju barnvakt hela kvällen så var ganska låst till huset. På lördag åkte jag till en pub med Johanna, My och Josefine. Det var Josefines sista kväll så vi hade lite hej då middag! Men det var samtidigt Mys första helg så lite firande blev det också! men en lung kväll med ävernattning hos Johanna.

På söndagen var det en stor karnival i Notting Hill som är jätte bra tydligen men vi vaknade på morgonen och kände inte riktigt för det så vi åkte till Guildford istället och käkade och fikade och jag fick köpt mig en ny väska! så den ska användas till helgen!

På måndagen så var det bank holiday här så ala var lediga till och med jag så Jag, my och johanna satt och mös hemma hos my och kollade på film hela dagen. Precis va man ska göra när man är ledig! 

På tisdagen var det dags att börja jobba som vanligt igen, fast både Camilla och Dan var hemma. För de har typ köpt en klinik nu men massa som skulkle fixas så jag hade Siri några timmar varje dag. Vi var på lekplatsen, plockade björnbär, matade ankorna, var på en annan lekplats, spelade boll ja lite allt möjligt.

Idag är jag själv med Siri hela dan, nu på förmiddagen har jag dammsugit, tvättat och lagat mat och Siri har lekt med lera och skvätt vatten. Så roligt har vi haft =) Men nu när hon vaknar igen så ska vi gå till badhuset och bada och simma som Siri säger!
Ikväll ska jag på dinnerparty hos ja hur ska jag förklara detta, jo josefine som åkte hem i söndes ersätts av Sofia nu i veckan och hennes värdmamma har satt ihop ett dinnerparty för alla aupairer i närheten så vi ska dit allaihopa och lära känna henne, hoppas att hon är rolig bara! Det ända vi vet är att hon kämpar aktivt mot alkohol så vi får se vad hon har för syn punkter till vår livsstil =) Men det ska bli trevligt iallafall, det kommer två tyska tjejer också som vi aldrig har träffat så det ska bli lite spännande.

Imon är jag också ensam med Siri för Camilla har börjat jobba två dagar i veckan nu! men jag har bokat in Siri till gymnastik så dit ska vi kl 9.30 imon och kolla läget! ska bli kul faktiskt.

Helgen vet jag inte riktigt hur den ser ut just nu, Vi skulle gått ut på lördag men johanna hade glömt att hon skulle vara barnvakt så vi får se fall vi ändrar på planerna ikväll =)

Förresten, igår blev min data fixad så internet funkade igen men imorse när jag satte på den igen så funkade det inte längre så nu är jag tillbaka vid deras data igen, har iallafall lärt mig hur man sätter på det svenska tangentbordet =)
Så det är lite smått irriterande men får se fall Dan kan fixa det igen.

Det var väl allt av min vecko uppdatering men ha det gött!

puss hej


Kommentarer
Postat av: Gunnar

där kan man säga att du fick med allt o lite till.. så mysigt allting låter, du är som man säger det ganska hemma där nu. såååå mys!!! funderar på när jag ska komma till dig, kommer nog inte ifrån jobbet förrens i november, men vad säger damen om de? pussa

2008-08-28 @ 17:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0