Bakat!

Idag har det varit stora bakar dagen! Eller ja vi har bakat kanelbullar under min ledning!

Här kommer lite bilder från baket!


Siri rör ihop mjöl och socker =)



Den stora blandningen har börjat! Knäcktes en träslev under detta moment, men vi tog den andra istället!



Camilla var dagens lärling (hade inte bakat kanelbullar sen hemkunskapen) , så hon fick blanda när det började bli jobbigt =) Man måste ju lära sig!



Sen kom Siris kompisar William och Markus som också fick vara med och baka bullar! Det blev många bullar med många olika personligheter kan man säga! Fattades kavel som det kanske syns så fick improvisera med en vinflaska =) Perfekt! Mamma jag fick använding av din teknik, det var den som användes =)



Det blev lite för mycket stora killar för Siri efter vi var färdiga så hon fick komma upp och mysa lite med sina kladdiga händer (eller ja hela kroppen), men det gjord ingenting för jag var precis lika kladdig själv!


I förmiddags hade jag inte en så bra dag, var lite trött på allt och kände att det inte var roligt! Men det var nog bara en svacka. Har ju faktiskt varit här i en vecka nu! Imorgon har ja och Siri vår första helt ensamma dag ihop, det ska bli jätte kul men är samtidigt ganska nervös. Men det löser, som han som sket i vasken sa!

Men som sagt har saknat er alla grymt mycket idag, speciellt efter jag pratat med min kära mor och syster!

Ha det så bra!
pussar och kramar

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi saknar dig också, men vi ses ju ibland på datorn! Bullbaket verkade vara lite improviserat men det gäller ju att ha fantasi.

2008-07-10 @ 20:18:06
Postat av: Your favorite ÖBO !! :)

åååå gud va gött du har de då :D ser hur mysig ut som helst, o siri vilken sötis :) nu ligger ja här på min ö, i min nya säng och är halvklar på väg ut och ta mig ett par kalla till trubbaduren som spelar i solskenet nere på pubben! Saknar dig min favoritmalin :) Saknar du mig med kan du ju alltid kräla lite på golvet i hallen eller kleta korv på kylskåpet eller lägga oboy i din värdpappas kallingar.. kanske inte är så poppis men ROLIGT i alla fall :D ne, nu ropar de på mig här!! love u hjärtar <3 puss julia

2008-07-10 @ 21:02:11
Postat av: Your favorite ÖBO !! :)

åååå gud va gött du har de då :D ser hur mysig ut som helst, o siri vilken sötis :) nu ligger ja här på min ö, i min nya säng och är halvklar på väg ut och ta mig ett par kalla till trubbaduren som spelar i solskenet nere på pubben! Saknar dig min favoritmalin :) Saknar du mig med kan du ju alltid kräla lite på golvet i hallen eller kleta korv på kylskåpet eller lägga oboy i din värdpappas kallingar.. kanske inte är så poppis men ROLIGT i alla fall :D ne, nu ropar de på mig här!! love u hjärtar <3 puss julia

2008-07-10 @ 21:03:08
Postat av: "Gunnar"

Heeeej gumman! Så mysigt det ser ut.. ja määä baka med små gosisar! Här är allt som vanligt, är klar med brev nr. 1. Ska lägga det på lådan idag eller imorgon.. hoppas du ska njuta av det! Ska börja på brev nr.2 nu i helgen.. =) jag saknar dig massa... känns som att det gått längre än en vecka, eftersom man vet att du ska vara borta såå megalääänge!! kan fortfarande inte fatta att vi ska vara ifrån varandra så länge.. kan du inte lägga upp lite bilder på ditt rum så jag får de hur du bor? hade varit mysigt! saknar dig massa!! pussa

2008-07-11 @ 10:50:26
Postat av: Lanidn

Tjosan Trosan med stort T! Nu har jag kollar och läst lite mer noggran :) Hade ingen ro till att göra de igår. Var faktiskt ute igår för första gången på länge - och hade skit nice (för än gång skull). Kulle vara nykter, men de andra fick mig på andra tankar :)Hoppas allt är bra med dig och ta de försiktigt ikävll om du ska ut. Finns luriga typer i UK också ;) hAHA simma lugnt snäckan så hörs vi. pussen

2008-07-12 @ 12:54:03
Postat av: Plina

åh så sött!!!

fan va söt hon är!!

mej har du då aldrig bakat bullar med!!!

fy... :)

puuuuuuuuuuuuss

2008-07-15 @ 13:35:04
URL: http://cocktail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0