London!

Japp, igår var det hel dag i London som gällde!

Först var det tåg in till stan för att möta upp Nathalie, en trevlig tjej från Kristianstad som ska vara här i tre månader, redan varit här i en. Då skulle vi också möt upp Amanda men hon var väldigt mycket sen så vi gav oss iväg för lite sightseeing of London. Vi gick mot Big Ben för att gå in där och kolla runt lite, men där var stängt så vi travade upp til Trafalgar Square och där var det en "dansfestival" som på gick. Eller jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det men där var massa olika dansgrupper som tog med folk som bara gick förbi och alla lärde sig samma dans och dansade den om och om igen. Vi kollade en stunde sen blev det ganska tjatigt. Då gick vi istället in på En konstmuseum som också läg där (alldeles gratis, annars hade jag aldrig gått in ;-) ) där gick vi i ungefär 10 min sen var det ganska tjatigt det med... Vi gick vidare till nästa torg som jag inte har en aning hur det stavas så det skiter jag i =) Där ringde iallafall Amanda och sa att hon var på väg och att vi skulle möta henne där, så vi tog en glass och satte oss och väntade. Tillslut kom hon, med ett stort leende på läpparna. Hon var en jätte mysig tjej som jag kände att jag hade mycket gemensamt med =) Hon kommer från uppsala och har varit här i 8 månader och åker hem i augusti. Så det var hon som var dagens guide. Då kom det förbi en kille från ett rock band och frågade ifall vi hade lust att komma och se när han fick örfilar av folket, han frågade även fall vi hade lust att slå honom, han skulle nämligen slå ett guiness rekord och spela in en musikvideo. Vi gick såklart och kollade och det var en del som fick in några slag, vi blev lite sugna att gå och slå även vi men det kändes inte bra så vi sket i det men en kort fick jag iallafall tagit!

Han bara stod där och blev slagen! Knäpp människa =)

Ja, vi var iallafall hungriga så vi började leta efter någonstans att äta, vi gick runt en bra bit men bestämde oss efter en stund att det blev jätte bra med MC =) Men på vägen såg vi denna härliga bil, som spelade musik, föraren sjöng och bilen blåste bubblor!

han var en mysig människa!

Efter vi hade ätit var det dags att göra oss i iordning för kvällens bravader!
Så vi gav hos hem till Nathalie, dä vi fixae till oss, vi var lite sega så vi visste inte var det skulle bli för sorts kväll. Vi skulle träffa Johanna i Kingston men  vi sket i det och åkte direkt till London för att gå ut i stor stan.

Vi gick först till ett ställe som hette The Zoo Bar, väldigt trevligt. Glömde då tyvärr min kamera i väskan som jag hängde in så det blev inga kort tagna på det stället. Där satte vi igång att dricka, för i England har man tydligen ingen förfest, detta är tydligen väldigt svenskt... jag tycker jag iallafall att det är en fin tradition =)  Så vi gick till baren och skulle beställa varsin drink, men vi tyckte det var lite dyrt så vi fick istället erbjudandet om en "Jug" som är en kanna med en drink, på sättet så fick man 3 drinkar för priset av två kan man säga =) Så vi tog oss en " __x on the beach" (så Emelie nu får till och med du läsa!) bra deal! Detta stället hade tre dans golv med olika slag musik, men det var fullt av möhippor och utklädda människor överallt så det blev lite mycket till slut. Så vi vandrade vidare, då fick Malin upp sin kamera och första bilden för kvällen blev tagen =)


Vilket blev på Nathalie och mig!


Inte så jätte bra bild på Amanda men var tvungen att ta med den pågrund av EXIT skylten i bakgrunden.

Nu är vi utanför nästa ställe som var Walkabout!


Kram!


Snäll man tog ett foto på oss alla tre så man fick förevigat kvällen!


Första härliga bilden inne på Walkabout, lite mindre ställe men härligare människor och bättre musik! Rikigt blandat, både folk och musik!


Här vet jag inte riktigt vad vi gör, men glada är vi och det är en riktigt härlig bild!!


Alla tre igen på dansgolvet på Walkabout, fick kämpa för att få stå stilla mitt på dansgolvet för det var så fullt och alla puttade från alla möjliga håll! Men strunt i det, jag puttade säkert lika mycket =)


Ett av dansgolven på Walkabout!Man kunde stå ovanför och se ner på alla som dansade, då fick vi syn på en kille men en t-shirt där det var en svensk flagga och det stod Absolut svensk. så vi var tvungna att gå fram och fråga vad han kom ifrån, om det var fler svenskar som var där. Men när vi väl kom fram och frågade var det en Finsk kille. Inte lika attraherande så vi struntade i honom.


Sista beställningen i baren för kvällen. Den blev en Savanna, man kan säga att det var en blanding mellan öl och cider. Väldigt god måste jag säga!

Sen var det faktiskt time för hemgång. Så med fötter som gjorde exremt ont gick vi mot Trafalgar square där bussen skulle gå ifrån, tyvärr gick vi fel så vi frågade en cykeltaxi om vägen, då sa han att jag ska ändå dit så ni kan åka med gratis! Riktigt skönt när man hade fötter som gjorde ont! Men sen fick vi gå en liten bit och på den biten lyckades jag att ramla, missade en trottoar kant och la mig ner, efter mycket skratt så fortsatte vi framåt!  

Där sa vi hej då till Amanda som skulle ta en annan buss hem, och sen fortsatte vi till våran kära buss som tog oss hem till norbury där Nathalie bor. Jag hade ingen chans att komma hem till horsham så det fick bli en övernattning hos henne men det var mysigt =)

Jag hade jätte kul p åmin första ute kväll i London och ser fram emot många mer! Nu är det dags för sängen för mig, är helt slut och ska upp redan kl 7 imon... Strängt!

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Mysiiiiimys!!!

Så roligt..!! Klockrent att du ramlade, det kallar jag svensk traditionell lådehållare!! Du är dej lik, haha,.. precis som varit borta jätte länge.. men söt är du!! verkar vara goa tjejer, synd de ska åka hem ju.. så mysigt att du gjorde de läsligt för mig, fan va glad jag blir att du tänkte på mig.. så trevligt det ska bli när du kan london satan o ska visa mig runt.. o kanske till o med gå på musikal ju... attans great!! lite engelska får jag ju slänga in så du hänger med.. =) är så gott o läsa sin blogg på jobbet, kommer bort en stund då men endå inte, idag har jag haft så fruktansvärt mycket att göra att jag började läsa den imorse och hade läst klart och skriva kommentar nu vid halv sju... är så trött men snart hem.. =) saknar dig!! My dearest Rasmus =) =) =)

2008-07-14 @ 18:30:25
Postat av: Plina

ååh fan va najs o festa i london!!

jag meee festa!!!

fast dåligt att det inte finns några förfestet...det är ju dem som är roliga :)))

fan va kul du har!!!!

saknar dej!!pusss

2008-07-15 @ 13:29:16
URL: http://cocktail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0