en smaksensation utan dess like

den skånska gudinnan är tillbaks för ännu ett gästbloggsinlägg. Order från bloggens ägare säger att jag ska blogga om vår dag och om vår helt otroliga kvällsmat som var bättre än både tre avsnitt  family guy på raken och en riktigt rolig utekväll.
    men för att börja från början, imorse var vi uppe i ottan. (klockan slog ungefär halv 10 samtidigt som vi slog upp ögonlocken) det blev slöfrulle i soffan och sedan tv fram till 1-2 tiden då himlen blev molnfri och blå så att vi var tvungna att ge oss ut en runda. för min del var det första gången på två dygn som jag var ute i dagsljus, så vi passade på att traska upp till hampstead highstreet för en fika. alla uteserveringar var i princip fulla men till slut hamnade vi på något bagel-ställe med uteserveringar mitt i en backe. efter någon timme där började magen kurra och vi kilade in på marks&spencers för att leta efter något ätbart. väl inne i affären började fantasin flöda och ut kom vi 10 pund fattigare, men en matkasse rikare.
     nu till dagens höjdpunkt; själva måltiden (som jag lätt hade valt som sista måltid om jag var tvungen). detta kommer i era öron låta som en vanlig kvällsmat, men det var något betydligt godare och bättre än så. Hemmalagade hamburgare med pommes, bacon och kanske bäst av allt; marks&spencers egna tsatzikisås! pommesen var perfekt krispiga, likaså baconen, bröden var mjuka och perfekt halvrostade, osten blev smält och god medan tsatzikisåsen är helt oförklarlig. det går inte att beskriva med ord hur fantastiskt den smakade, det var som att munnen sjöng av lycka, man blev nästan yr av den himmelska smaken och det fick mig att vilja skrika ut genom malins vardagsrumsfönster. 
så där satt vi med den perfekta måltiden och önskade att vi aldrig någonsin skulle bli mätta och att maten aldrig tog slut, men sorgligt nog så blev vi både mätta och maten tog slut.
     nu är klockan halv 10, vi har städat huset eftersom att familjen contino anländer imorgon och förmodligen förväntar sig det någorlunda rent här.  malin ligger utslagen på soffan och tittar på beverly hills, jag har tänkt mig en dusch och sedan ska jag nog också slänga mig brevid henne för lite vanligt söndagslök på en måndag.

njut av våra fina bilder, och avundas vår fantastiska måltid. (jag vet att ni önskar ni var oss idag)
tack för mig/ My Anna Linnea Jansson, skånsk gudinna och sann komiker.










Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag erkänner.. Jag är avis... Men! Att vi har varit hos er i 4 dagar (ungefär) utan att ni berättar om denna fantastiska sås som verkar ha samma verkan som flera öl (yrsel) men efter endast ett par munnar gör mig lite sårad och ledsen. Hoppas att få ett smakprov till sommaren..

2009-04-14 @ 00:01:54
Postat av: Pappa

Gottegrisar!!!!

Kram pappa

2009-04-14 @ 14:04:06
Postat av: Emelie

Va goooott! jag määä äta sånt gott ju! =)

2009-04-14 @ 15:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0