Lite nytt!

Nu börjar jag komma in lite i vardagslivet här och det känns grymt skönt. Fast har tyvärr inte träffat några andra än familjen än, eller har träffat deras vänner lite, väldigt roliga!!

I fredes var jag, Camilla  och Siri på utflykt i Brighton precis vid havet. Jätte mysigt, gick mest runt och tittade i affärer och på havet och lite sånna grejer. Vi fick lära känna varann en hel del och det var skönt.



Detta är i tåget på väg till Brigthon, Siri får lite lunch bestående av en grekisk sallad! Bra unge äter allt, men mest av allt älskar hon Feta ost, total motsatts till mig =) 

 

Vägen ner mot havet! Staden såg verkligen ut som om man var utomlands, så skulle det aldrig se ut i Sverige. Det var till och med fint grönt vatten och massa fina byggnader, man fick lite känsla av Grekland =)

När vi var färdiga i Brighton skulle vi åka till Arundel för att möta upp Dan och hans bästa vän för middag, så vi satte oss återigen på tåget. Arundel var ett liten by med massa historik, stort slott, massa backar och små gator.
Men väldigt fin liten by! Vi kom lite tidigt så vi spenderade ett tag på lekplaten för att fördriva tiden.



Mera gunga, det var ungefär det ända Siri sa under den timmen =)

Sen var det mat på en jätte mysig pub precis vid en flod, grymt god mat =)
Sen åkte vi hem hit allihopa och satt och snackade och drack lite öl, jätte trevligt!

I går var det en väldigt lung dag. Vi var på Siris kompis Ryans födelsedags kalas, det var inte så jätte kul faktiskt. Engelsmän har väldigt låg boende standard om du inte har lite mer pengar och det är så tråkigt och se... Men Siri hade roligt iallafall så det var bara att sitta med =)

Måste säga att jag är så grymt imponerad av Siri när det gäller språken, hennes pappa pratar ju engelska med henne och jag och hennes mamma pratar svenska. Dan kan också svenska och när han säger nått på svenska till Siri t.ex. badar du? så säger Siri, No, I´m taking a bath. Hon blir jätte arg om vi använder fel språk till henne, så rättar hon oss. Jätte häftigt är det, hon är ju bara två!

Nu ska jag börkar göra mig iordning, vi ska nog in till London idag! Spännande har ju aldrig varit där =)

Ha det så bra! Saknar er alla!

puss o kram



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Det är ju världens sötaste flicka du har fått turen att vara med. Be henne nu lära dig att äta fetaost :). Tänker på dig massor! Kram

2008-07-06 @ 15:23:32
Postat av: Mamma o Claes

Du verkar ju ha det jättebra, kul att du skriver en blogg, ska komma ihåg att kolla den bara. siri får nog lära dig äta tror vi!!!!

2008-07-07 @ 00:01:59
Postat av: Plina

ååååhhh va mysigt!!

fan va söt hon är!!! :)

gott att du trivs!!!

vi saknar dej allt en himla massa här hemma!!!

pusss puuuuuss

2008-07-07 @ 17:34:02
URL: http://cocktail.blogg.se/
Postat av: The shiiit =)

Så mysigt!! Fan vilken söt unge!! Jag såg allt du hade din nya tröja, bra där!! =) så härligt allt låter.. blir avundsjuk, här är man kvar i samma vanliga halmstad, men kan endå inte låta bli att älska de. =) bra att du blogga, du förgyller min dag på jobbet... har börjat jobba nu efter semestern, o ditt brev har jag börjat med. =) längtar till nästa inlägg! ÄLSKAR DIG!

2008-07-08 @ 12:33:25
Postat av: Emelie

Har ju redan varit inne en gång o så fick jag ett mess där du skrev ny blogg så jag skyndade mig in igen, o upptäckte då att du drajsade med mig.. =) mina naglar håller än. =) =) =) SAKNAR DIG

2008-07-08 @ 18:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0